مراقبت های بعد از لیپوساکشن

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

به منظور کسب نتیجه رضایت بخش و مطلوب از عمل لیپوساکشن نیاز است که با مراقبت های بعد از لیپوساکشن آشنایی داشته و آن ها را به دقت رعایت نمایید. همانطور که می دانید این پروسه از اعمال زیبایی پیکرتراشی بوده که طی آن چربی های اضافی موضعی نقاط مختلف بدن تخلیه می شود. این عمل برای افرادی که دارای وزنی نسبتا ایده آل بوده و تنها در بخش هایی محدود دارای چربی های اضافه هستند مناسب است و به هیچ وجه به افرادی که دچار چاقی مفرط می باشند توصیه نمی گردد. با دکتر وهاب آسترکی بهترین جراح لیپوساکشن تهران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

نکات مراقبتی بعد از لیپوساکشن

قابل ذکر است این عمل در بخش هایی از بدن که پوست ، خاصیت الاستیسیته ( جمع شدگی ) خود را از دست داده است ، می بایست در کنار اعمال دیگر به منظور لیفت پوست انجام پذیرد. این پروسه در اکثر نواحی بدن قابل اجرا بوده که هریک نیازمند مراقبت های ویژه خود می باشد اما در ادامه برخی از مراقبت های بعد از لیپوساکشن را به طور کلی بیان خواهیم نمود.

تماس با دکتر آسترکی


استفاده از گن های مخصوص

پوشیدن گن های مخصوص و بانداژهای کشی به تخلیه خونابه و مایعات زیر پوست و همچنین رفع هرچه سریعتر کبودی ها و تورم بسیار کمک می کند. به همین منظور لازم است که آن را طبق دستور بهترین جراح پلاستیک در تهران استفاده کرده و فقط به هنگام استحمام باز کنید.

بعد از عمل چه چیزی بخوریم

  1. با توجه به اینکه حین عمل ، بدن آب زیادی را از دست می دهد ، لذا توصیه می شود برای رعایت نکات مراقبت های بعد از لیپوساکشن  پس از عمل ، نوشیدن آب به مقدار کافی و مصرف آب میوه های طبیعی را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.
  2. همانگونه که مستحضر هستید نمک در افزایش تورم موثر است پس می بایست مصرف آن را به مدت 2 هفته در غذاهایتان به حداقل برسانید.
  3. آناناس سرشار از بروملین و ویتامین C است و روند بهبودی کبودی و تورم را تسریع می نماید ، بنابراین از آن غافل نشوید.
  4. ترجیحا از میل نمودن مواد غذایی که امکان ایجاد یبوست برایتان را خواهد داشت ، پرهیز نمایید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل

افرادی که این عمل داشته اند باید به هنگام خوابیدن موقعیت خود را به گونه ای قرار دهند که به محل جراحی شده فشاری وارد نشود. خوابیدن بر روی پشت بهترین حالت بوده و باید از خوابیدن بر روی شکم یا بر روی پهلوها خودداری نمایید.

فعالیت پس از جراحی

  • طی ساعات اولیه توصیه می شود برای رعایت نکات مراقبت های بعد از لیپوساکشن استراحت کامل داشته باشید و پس از آن سعی کنید در فواصل زمانی کم پیاده روی های مختصر و سبک داشته باشید. چرا که بی تحرکی موجب لخته شدن خون می شود.
  • هر اقدامی که به نواحی تحت درمان  فشار وارد کند جایز نمی باشد.
  • انجام فعالیت های ورزشی تا زمانی که بهترین جراح پلاستیک تهران شما مشخص می نماید ، ممنون است.
  • تا زمان بهبودی کامل از بلند کردن و جابجایی وسایل سنگین خودداری کنید.

ورم بعد از عمل

به همان میزان که در این عمل ، بافت چربی های اضافه شکسته و خارج می گردد ، تورم و کبودی پس از آن بیشتر خواهد بود. به منظور سرعت بخشیدن به رفع این کبودی و ورم علاوه بر رعایت موارد ذکر شده در فوق ، می توانید با تجویز پزشک از داروی هایی نظیر تیلنول تریو فور استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

برخی دیگر از مراقبت های بعد از لیپوساکشن

تا زمانی که پزشک برای شما مشخص می کند باید از موارد زیر بپرهیزید:

  1. استعمال دخانیات : بهتر است بدانید سیگار ، قلیان و غیره موجب تنگ شدن عروق خونی می شوند و در پی آن عملکرد خون مختل شده و از رسیدن اکسیژن کافی به بافت ها برای ترمیم خود جلوگیری می نماید. همچنین قرار گرفتن در معرض دود آن ها نیز مضر است ، از این رو می بایست تا زمان ترمیم بافت ها از بودن در موقعیت دود مواد مخدر پرهیز کنید.
  2. مصرف داروهای ضد انعقاد : برخی از داروها مثل آسپرین و وارفارین ، فرآیند انعقاد خون را با مشکل مواجه نموده و موجب بروز خونریزی می گردند ؛ بنابراین توصیه می شود تا بهبودی زخم ها مصرف آن ها را به تعویق بیندازید.
  3. نوشیدنی های الکلی : نوشیدنی های الکل دار نیز می تواند ریسک خونریزی را افزایش دهد لذا باید مصرف آن ها را در دوران نقاهت ترک نمایید.
  4. از دیگر مراقبت های بعد از لیپوساکشن مصرف داروهای تجویز شده توسط بهترین جراح لیپوساکشن در تهران می باشد. برای بهبودی سریع و کوتاه شدن دوره نقاهت می بایست آن ها را به طور دقیق و طبق دستورات پزشک مصرف نمایید.
  5. پس از دو روز می توانید استحمام نمایید. محل زخم ها را با آب و صابون شسته و کاملا خشک کنید.
  6. رفتن به استخر ، سونا ، دریا و غیره تا زمان بهبودی کامل زخم ها جایز نمی باشد ؛ زیرا ریسک بروز عفونت را افزایش می دهد.
  7. ترشحات سفید رنگ از محل زخم ها امری طبیعی است و شامل عفونت نمی شود.
  8. در صورتیکه هر گونه نشانه غیرعادی همچون تب ، تنگی نفس ، درد غیرقابل کنترل و غیره در خود مشاهده کردید باید سریعا به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه و بررسی قرار بگیرید.
مراقبت های بعد از لیپوساکشن + دکتر آسترکی

کنترل درد بعد از لیپوساکشن

هر متقاضی بسته به میزان اصلاحات و ساکشن انجام شده و نیز آستانه درد او ، پس از عمل لیپو درد را تجربه می کند. در مراقبت های بعد از لیپوساکشن کنترل کردن درد یکی از موارد مهم است چرا که وجود ان شما را اذیت کرده و اجازه استراحت کردن را به شما نمی دهد. برای کاهش ان چندین راه حل وجود دارد :

استفاده از دارو مسکن : دکتر لیپوساکشن خوب در تهران داروهای ضد درد را برای دوران ریکاوری تجویز می کند. مصرف این داروها دستور خاصی داشته که هر بیمار برای تاثیر گذاری داور باد طبق دستور ان را مصرف کند.

وارد نکردن فشار به محل تخلیه چربی : تا زمانی که بافت های موضع هدف به بهبودی نرسیده اند از انجام هر کاری مثل فعالیت های فیزیکی شدید ، خوابیدن بر روی برش های جراحی ، حمل کردن اجسام سنگین و موارد دیگری از این قبیل باید خودداری شود.

عدم مصرف غذا و خوراکی هایی که باعث یبوست می شوند : سفت شدن شکم شما را مجبور می کند که به هنگام عمل دفع فشار زیادی به بدن وارد کنید ؛ به دنبال این مسئله درد نیز از فزایش پیدا می کند.

جلوگیری از بروز عفونت

یکی دیگر از موارد با اهمیت در مراقبت های بعد از لیپوساکشن ، اعمالی هستند که مانع از وقوع عفونت در محل ساکشن چربی می شوند. برای این مسئله دو راه حل اساسی وجود دارد که بهتر است هر دو ان ها به انجام برسند. یکی از راه حل ها مصرف دارو آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها دوره مصرفی دارند که هر بیمار باید آن را تکمیل کند. راه حل دوم تمیز نگه داشتن محل زخم ها است. به هنگام تمیز کردن ناحیه ای که تحت عمل لیپو قرار گرفته مطمئن باشید که از پارچه ها تمیز استفاده می کنید.

نکته : از لمس مکرر محل زخم ها خودداری کنید چرا که باعث تجمع باکتری می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *