ابدومینوپلاستی

همه چیز درباره ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم ، به منظور از بین بردن چربی و پوست های اضافی شکم انجام می شود و افراد را به خواسته شان ( داشتن شکمی کوچک و صاف ) می رساند.( فوق تخصص پلاستیک )

عمل جراحی زیبایی شکم ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و سپس جراح برای اعمال اصلاحات مورد نیاز ، برش ها را در نواحی بین خط موی شرمگاهی و ناف ایجاد می کند ؛ انجام جراحی زیبایی شکم به 2 الی 5 ساعت زمان نیاز دارد.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی ، را می توان به دو دسته ابدومینوپلاستی کامل و مینی ابدومینوپلاستی تقسیم کرد.

• ابدومینوپلاستی کامل

در حین انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی کامل ، جراح جهت اعمال اصلاحات مورد نیاز یک برش از یک سمت استخوان لگن به سمت دیگر استخوان لگن ایجاد کرده و مجدد برشی در اطراف ناف ایجاد می کند.

• مینی ابدومينوپلاستي

همانگونه از نام  جراحی مینی ابدومينوپلاستي ، متوجه خواهید شد این جراحی نسبت به جراحی ابدومینوپلاستی کامل در ابعاد کوچکتری انجام خواهد شد ؛ برش های مورد نیاز در این جراحی در اطراف ناف ایجاد می شود.

عوارض ابدومينوپلاستي چیست ؟

عمل جراحی زیبایی شکم ، نیز همانند سایر جراحی ها با معایب و عوارض خاص به خود همراه می باشد ؛ در صورتی که جراحی زیبایی شکم ، توسط جراح چیره دست و ماهر انجام گیرد ؛ عوارض و خطری پس از آن بیماران را تهدید نخواهد کرد ؛ اما در غیر این صورت احتمال اینکه مشکلات فراوانی ؛ همچون عفونت ، بی حسی ، درد شدید ، تجمع مایع در زیر پوست ، تغییر رنگ پوست ، آسیب دیدگی عصب و غیره در بیماران ایجاد شود بسیار زیاد است.

لازم به ذکر است ، بروز عوارضی ؛ همچون تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی شکم ، مسئله ای عادی و طبیعی می باشد که در تمامی بیماران رخ می دهد ؛ اما میزان تورم و کبودی بروز یافته در بیماران با توجه به شرایط آن ها متفاوت می باشد .

نتیجه عمل ابدومینوپلاستی

با توجه به بروز ترشحات و تورم ناشی از جراحی زیبایی شکم ، نتیجه نهایی آن پس از گذشت 6 الی 9 ماه از انجام عمل جراحی قابل مشاهده می باشد ؛ لازم به ذکر است در صورت نیاز انجام جراحی ثانویه پس از در نظر گرفتن عواقب آن ، می تواند ایرادات کوچک را برطرف نماید.

برگشت شکم بعد از ابدومينوپلاستي

• بسیاری از بیماران در این باره سوال دارند که آیا نتیجه جراحی زیبایی شکم ماندگار می باشد ؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم در صورتی که بیماران پس از جراحی زیبایی شکم ، رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیح را رعایت کنند ؛ نتیجه ای که از جراحی زیبایی شکم دریافت می کنند ، دائمی خواهد بود ؛ اما در غیر این صورت احتمال بازگشت چربی های شکم وجود دارد.

همچون ، سایر نسوج بدن ، شکم نیز پس از انجام جراحی ابدومینوپلاستی ، تحولات طبیعی خود را همچون تغییر حجم و ضخامت زیر جلدی در صورت تغییر وزن یا عملکرد هورمون های جنسی ادامه می دهد ، اما در حالت کلی در صورت افزایش وزن ، میزان افزایش چربی در شکم عمل شده بسیار کمتر از شکم عمل نشده می باشد.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

درد بعد از عمل ابدومينوپلاستي

احساس درد خفیف پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، مسئله ای طبیعی بوده که با مصرف مسکن می توان آن را بر طرف کرد ؛ تنها نکته لازم به ذکر در این باره می باشد که افراد در صورت احساس درد ، پس از اجازه از پزشک معالج خود می توانند اقدام به مصرف مسکن نمایند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

طبق توصیه فوق تخصص پلاستیک ، کسانی که جراحی زیبایی شکم انجام داده اند در دوران نقاهت آن ، باید از خوابیدن بر روی پهلو و به صورت دمر خودداری کرده و به طور طاق باز بخوابند ؛ زیرا بدین سبب باید از وارد شدن فشار احتمالی به شکم جلوگیری نمایند.

فعالیت بعد از ابدومينوپلاستي

به بیمارانی که جراحی زیبایی شکم انجام داده اند ، توصیه می شود از استراحت مطلق در دوران نقاهت عمل جراحی شکم خودداری کرده و تلاش کنند به آرامی راه بروند ؛ چرا که این کار به عدم تجمع لخته خون در پاها کمک می کند.

علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بروز تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی شکم ، مسئله ای طبیعی می باشد که به مرور زمان بر طرف شده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد ؛ به منظور تسریع در رفع ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی ، باید نکاتی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، رعایت شوند :

1. پوشیدن گن مخصوص
  2. حذف یا کاهش ادویه و نمک از رژیم غذایی