ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستیژنیکوماستی

منظور از ژنیکوماستی ( Gynecomastia ) یا بزرگ شدن پستان مردانه ، رشد غیر طبیعی غدد پستانی در مردان می باشد.

این عارضه ، اغلب به علت بروز اختلالات هورمون های جنسی رخ می دهد ؛ زمانی که نسبت هورمون استروژن ( هورمون زنانه ) به تسترون ( هورمون مردانه ) افزایش یابد.

از دیگر دلایل بروز آن باید به عواملی همانند مصرف برخی از داروها ، افزایش وزن ، مصرف الکل ، بیماری تیروئید ، نارسایی کبد ، کلیه و غیره اشاره کنیم.

معمولا ضخامت بافت طبیعی پستان در مردان ، کمتر از 2.5 الی 3 سانتی متر می باشد ، اما در حالت ژنيکوماستي ، بافت غدد پستان بزرگ تر می شود ؛ بزرگی پستان ، در آن ها می تواند در یک سمت یا در هر دو سمت ( به میزان یکسان یا متفاوت ) ایجاد گردد.

علائم ژنيکوماستي

از علائم بروز اختلال ژنيکوماستي ، باید به مواردی همچون تورم غیر طبیعی پستان ، احساس درد در آن ناحیه ، حساسیت نسبت به تماس فیزیکی و از این قبیل موارد اشاره کنیم.

تشخیص ژنیکوماستی

در زمان مراجعه به فوق تخصص پلاستیک ، در ابتدا معاینات مورد نیاز انجام شده و در صورتی که بافت پستان ، بیش از اندازه معمول باشد ؛ انجام تصویر برداری همانند ماموگرافی و سونوگرافی توصیه می گردد و در نهایت پزشک ، یکی از بهترین روش های درمانی را با توجه به شرایط بیمار انتخاب می کند.

درمان ژنيکوماستي

به منظور درمان این عارضه ، دو روش وجود دارد که عبارت است از : لیپوساکشن ، جراحی.

طبق تحقیقات صورت گرفته ، بسیاری از بیماران از انجام جراحی به منظور درمان ژنیکوماستی ، رضایت داشته و نتایج مطلوبی را نیز دریافت کرده اند.

آیا ژنیکوماستی می تواند زمینه ساز سرطان باشد ؟

خیر ، عارضه ژنيکوماستي نمی تواند علت بروز این بیماری باشد ، اما امکان اینکه نتیجه آن باشد ، وجود دارد ؛ لازم به ذکر است امکان بروز ژنيکوماستي در اثر ابتلا به بیماری هایی همانند سرطان ریه ، بیضه و غیره وجود دارد.

هزینه عمل جراحی ژنیکوماستی

اطلاع از هزینه جراحی ژنیکوماستی ، نیازمند مراجعه به بهترین جراح ژنیکوماستی بوده و پس از انجام معاینات مورد نیاز مشخص می گردد.

11 + هفت =