جراحی انحراف بینی

عمل جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی : انحراف بینی ، از شایع ترین اختلالات بینی بوده که بسیاری از افراد در سطح جامعه با آن درگیر هستند ؛ در صورت حاد بودن این عارضه ، نیاز به عمل جراحی انحراف بینی خواهد بود.

در مقاله پیش رو به بیان مفهوم ، علت ، علائم و روش درمان انحراف بینی پرداخته ایم ؛ با ما همراه باشید.

انحراف بینی چیست ؟جراحی انحراف بینی

تیغه میانی بینی که تحت عنوان تیغه سپتوم نیز شناخته می شود ، در مرکز بینی قرار گرفته و جداکننده حفره های بینی می باشد ؛ حال در برخی از افراد ، شاهد خواهیم بود که این تیغه در مرکز واقع نشده و به سمت راست یا چپ متمایل شده است ؛ در این صورت گفته می شود ، فرد دچار انحراف بینی است.

علل بروز انحراف بینی ، می تواند در اثر اصابت ضربه یا مادرزادی باشد.

از شایع ترین علائم انحراف بینی ، باید به مواردی ؛ از جمله انسداد و خشکی حفره های بینی ، عفونت سینوس ها ، احساس درد در ناحیه سر ، خروپف ، اختلال در تنفس و از این قبیل موارد اشاره کنیم.

درمان انحراف بینی

لازم به ذکر است در بسیاری از موارد که انحراف بینی ، منجر به بروز مشکلاتی که در فوق به آن ها اشاره شد ، نشود ؛ در واقع انحراف بینی خفیف باشد ، نیاز به درمان وجود نخواهد داشت ؛ در غیر این صورت ، درمان الزام می یابد و تنها راه درمان قطعی انحراف بینی ، انجام جراحی است.

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی که در اصطلاح پزشکی تحت عنوان سپتوپلاستی شناخته می شود ؛ به منظور رفع انحراف تیغه سپتوم ، تحت بیهوشی عمومی در طی 1 الی 3 ساعت انجام می گیرد.

عمل انحراف بینی و زیبایی همزمان

در برخی از مواقع انحراف بینی در بعضی از افراد ، به قدری شدید است که بر روی فرم ظاهری بینی آن ها نیز تاثیر گذاشته و منجر به کجی بینی می گردد ؛ در این صورت امکان انجام همزمان جراحی انحراف و زیبایی بینی ، وجود خواهد داشت ؛ در طی این جراحی ، پزشک علاوه بر رفع انحراف تیغه سپتوم ، به اصلاح ایرادات ظاهری بینی نیز می پردازد.

عمل انحراف بینی با لیزر

یکی از عباراتی که در زمینه جراحی بینی ، بسیار به گوش می رسد ؛ عمل بینی یا جراحی انحراف بینی با لیزر ، است ؛ در این رابطه باید ذکر کرد که در حال حاضر ، به هیچ عنوان امکان انجام جراحی بینی با استفاده از تکنولوژی لیزر ، وجود نداشته و تمامی مطالب موجود در این باره صرفا تبلیغاتی بوده و به هیچ وجه جنبه علمی ندارند.

هزینه جراحی انحراف بینی

هزینه جراحی انحراف بینی ، در هر فرد با توجه به پارامترهای بسیار متغیر می باشد ؛ از این رو به افراد توصیه می گردد در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، به جراح بینی مراجعه نمایند.

هفده + 14 =